Segalanya bermula dengan CINTA

Segalanya bermula dengan CINTA

Rabu, 26 November 2008

Boleh ke senyum bila marah?

Aku sepatutnya rasa marah pagi itu. Keretaku terhalang oleh sebuah Kancil yang tidak ditinggalkan nombor telefon oleh pemiliknya, yang hanya turun mengalih keretanya setelah aku sendiri mengetuk pintu rumahnya (mujur ada jiran yg prihatin memberitahu di mana rumahnya, jika tidak harus aku tidak bekerja hari itu, kalau pemandu bertuah itu tidak keluar sepanjang hari!) Kemudian ketika memandu keluar dari jalan sebelah kanan (aku tak dapat keluar jalan biasa, kereta di sebelah kiri terlalu hampir, harus terlanggar kalau kuundur ke kiri Kenariku), ada pula kereta datang dari hadapan jalan yang hanya boleh muat sebuah kereta. Dan aku harus mengundurkan keretaku, sehingga kereta itu dapat lalu, baru aku dapat keluar dari kesesakan kawasan perumahanku. Arghh.. pagi yang sungguh menyakitkan jiwa... namun aku pilih untuk tidak marah, namun tersenyum (walaupun mungkin tahap 'ikhlas' senyumku itu agak kurang) Tak mengapa kan, pura-pura, untuk kebaikan?

Tiada ulasan: